Zpět
Hana Lipovská Díl 1/5

S největšími kritiky si klidně sednu ke stolu a budu se s nimi věcně bavit

Text 30.5.202029 min Přehrát

Hana Lipovská v rozhovoru mimo jiné říká:

  • Pod tíhou všeho, co se na mě snášelo, toho vzteku, té zloby, jsem si řekla, že je to možná dobrá příležitost přestat se bát.
  • Překvapilo mě, že řada těch lidí (kritiků) mi v zákulisí říkala „vždyť já vás znám, fandím vám, já to takhle neberu“, ale na jevišti hráli hru…
  • S největšími kritiky bych si klidně ráda sedla k jednomu stolu a vypila s nimi kafe, abychom se začali bavit věcně.
  • Někdy je nutné se promlčet, pročekat se tím vším, protože reagovat na ty laciné podněty je hloupé a vlastně to ubližuje i těm lidem, kteří takto útočí.
  • Přiznám se, že jediný okamžik, kde jsem uvažovala o tom, že se stáhnu z celé té hry, bylo, když jsem si uvědomila, jak to dopadá na kardinála Duku. Jakým způsobem je vystaven obrovským urážkám, tlaku ze všech směrů. Přitom dokázal velmi srdnatě bojovat. A tehdy mi nejbližší přátelé říkali: „Kvůli Dukovi musíš bojovat dál“.
  • Česká televize není dnes veřejnoprávní v pravém slova smyslu. Když se na to podíváme, tak všechna ta nenávist, všechny ty emoce, které budí, jsou právě v těch místech, kdy se televize reálně odchyluje od toho, co jí ukládá zákon.
  • Smysl České televize vidím v tom, aby se vrátila zpátky k veřejnoprávnosti, ke službě. K objektivitě, nestrannosti, vyváženosti.
  • Mým cílem je, aby se Česká televize přesně řídila zákonem. Nic víc, nic míň.
  • Vyváženost je pro mě přístup, který vede k hledání pravdy, který maximalizuje šanci, že najdeme pravdu.
  • Kdybych byla hluboce přesvědčena o tom, že v současnosti hledáme pravdu maximálně možným efektivním přístupem, tak bych pravděpodobně čas trávila jinak než kandidováním (do Rady České televize).

Všechny příspěvky s Hana Lipovská

Diskuze:

  1. ČT opravdu potřebuje řádně provětrat. Nejen pan Moravec pořádá výslechy, při kterých nenechá účastníka vyjádřit se a rajtuje na pitomostech, a na každou druhou odpověď reaguje: Jinými slovy … a následuje jeho výklad toho co jsme slyšeli. Hrůza. Velice podobně se chová paní Tvarůžková, která pokládá otázku dlouhé minuty, v otázce se opakuje, divák už dávno ví na co se chce zeptat a ona se stále ptá, načež v zápětí přeruší odpovídajícího po pár slovech nebo mu s neuvěřitelnou urputností skáče do řeči a delší dobu mluví simultanně s interviuovaným, takže divák se nedoví nic.. Bohužel to nejsou jen tito dva co se neumí krátce a jasně zeptat a nepředjímat a nevnucovat odpověď. Zatím co moderátoři exhibují, běží čas a divák se nic nedoví. Diváci nejsou hloupí a nepotřebují překlady moderátorů, aby si udělali správný obraz o tom co bylo řečeno.
    Souhlasím se zveřejněním všech údajů o hospodaření viz výše. Mám pocit, že dost prostředků se věnuje na výrobu upoutávek na vlastní programy a následnně spousta vysílacího času utíká jejích nekonečným uváděním stále dokola. Je to reklama na vlastní produkt ovšem její náklady nechtěně hradí koncesionáři. Nic nového se v éře EPG na každém přijímači a internetu v mobilech nedovědí, zato je to stojí peníze a vysílací čas. Je také špatné, jak se zpravodajství chytá určité události a to i nevýznamné a pak ji opakuje do zblbnutí tak dlouho než se vyskytne jiná událost. Informace o tom že cyklista Armstrong přiznal drogy jsem se z obrazovky ČT dověděl cca 200 za týden + nějaká ta intervia. Proto fandím novým radním v jejich práci, a že jí mají požehnaně.

  2. Zajímalo by mě, v čem konkrétně česká televize porušuje svoje veřejnoprávní poslání? Zatím tady zazněly nicneříkající fráze a nějaká dojmologie a pocitologie.

  3. Paní Lipovská moc Vás zdravím a držím Vám pěsti. Jste velmi moudrá žena a díky tomu Vás budou kritizovat hlavně zakomplexovaní a omezení lidé. Tak hodně štěstí v radě.

  4. Dobrý den paní Lipovská, musím říci, že kdyby se mělo hrubou čarou rozdělit obyvatelstvo na vítače/nevítače, tak já patřím k těm, co zde nechtějí migranty islámského vyznání. Řadím se tedy do – venkovské hospody – než do – pražské kavárny – Ale jsem agnostik a mám přirozenou nedůvěru k přehnaně věřícím. Pan Duka to dle mne přehnal, když z úst vypustil větu: Evropa se dopuští genocidy, když dovoluje interrupce – člověk, kterého jsem si celkem vážila, kvůli jeho postoji k islámu se u mne zařadil k fanatikům středověkého kalibru. A nyní Vás tento člověk, kterého si už nevážím doporučil do důležité funkce. Co si mám myslet ? ČT se zajisté dá do určité míry ovlivnit a tak mám obavu z lidí rigidně věřících. Co mi na to řeknete. Budete rozlišovat soukromý názor od spravedlivého úsudku ?

  5. Vážená paní , udivujete mě svou naivitou jelikož je až neuvěřitelné že by si někdo necšiml jak jednostranně se ČT chová, stačí se podívat na Moravce musí být i jasné že jde o manipulaci a ne nestrannou diskuzi !

  6. Mohu i já ?

    Vy jste si vážně nevšimla, že zpravodajství ČT je výhradně prounijní, tedy proněmecké a antiamertické ? Vážně ne ? Pak jste trochu jednostranná vy… Dzp.

  7. ČT je ve skutečnosti televize EU a plně podléhá eusměrnicím o tzv. informační společnosti, kterýžto termín sám o sobě je příšerným nonsensem. Žádná společnost v naznačovaném smyslu, tedy jako jednotně myslící a jednající osoba nebo chovné lidské stádo nebo organizace, neexistuje. Existuje jen občanstvo a jeho spontánní řád, kterého jsou jednotliví občané prvky na nejnižší úrovni. Na nejvyšší pak, tedy na celosvětové, výhradně národní státy… Dzp.

  8. A tuhle znáte, slečno autorko ?
    ———————————————–

    CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? JSOU TO „STANOVY“ LIDSKÉHO SVĚTA, OBJEVENÉ VĚDOU.

    Metoda relevantních společenských věd je výhradně kompozitivní, tedy skladná. Viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F. von Hayeka. Vědecké informace jí získané, navzájem provázané a neodporující si, tvoří kompozitivní teorii. Myslíme zásadně a vždy v teoriích, tedy jinak se takový obří soubor nebo dokonce koridor souvisejících vědeckých informací o lidském světě nazvat ani nedá.

    Co tedy obsahuje ? Úplně všechno, co věda ví o kulturní evoluci i jejich počátcích, tedy o oddělování našich lidských prapředků ze zvířecí říše a kulturním vývoji světa lidí, tedy světa týkajícího se jen lidského rodu, tedy světa lidského, a principů, na kterých vyrostl a stojí. A to jen a výhradně bez pověr a mýtů, tedy bez náboženských a okultních ohledů, tedy na vědecké bázi.

    Čím se tedy zabývá konkrétně ? Vysvětlením motoru kulturního vývoje lidstva, tedy objevem obchodu, coby generátorem zisku a důsledky z  něho. Tedy vysvětlením procesu civilizace, coby nástroje přeměny divocha, nejprve v samostatného, od kmene odděleného, jednotlivce a  návazným procesem masívní emancipace lidí od kmenového způsobu života vůbec, v občana.

    Studuje principy, které k takovému pohybu v čase a v prostoru vedly a vysvětluje je. Vysvětluje vznik civilizačních pravidel chování, lidské mysli, inteligence, lidského rozumu, abstrakce, soukromého práva a zejména vznik a vývoj neustále se souběžně od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřujícího v  čase a v prostoru generátoru všeho lidského, spontánního řádu lidské interakce a lidského světa.

    Z toho jasně vyplývá, že člověk není vědomým konstruktérem vývoje lidstva, ale že to je jen jeho aktivita a jsou to spontánní síly, které ovládají vesmír a cokoliv na Zemi. Jejich neosobní souhra určuje svými regulačními, záchovnými a pořádacími vlastnostmi to, co bude a co ne. Nepředstavitelná složitost jejich interakce člověku stanoví meze toho, na co má vliv a co musí ponechat k „řešení“ na nich.

    Kompozitivní teorie je tedy vždy nejvýše možným věděním lidstva, neboť je neustále vědou verifikována a aktualizována a je česky řečeno skladná a celostní, tedy zahrnující všechny vědecké poznatky z obou větví vědy a tvoří neustále vědou upřesňovaný koridor relevantních vědeckých informací o lidské situaci. Jsou to tedy jakési vědou určené stanovy lidského světa.

    Měli bychom vždy, a za každých okolností, respektovat to, co tento nejvyšší intelektuální výkon lidstva, tedy vědy, přinesl.

    Bez takového vzdělání, které odhaluje nastavení hranic, které nám spontánní síly neosobně stanovují a určují tedy i možnosti vývoje lidského světa, se neobejdeme. Už proto, že vývoj jde jinudy, než si lidé myslí a nerespektují ho. Proto ony války a proto onen zmar.

    Začít se vzděláváním kompozitivní teorií je bezpodmínečně nutné. Vždyť každou aktivitu lidí je nutné tímto věděním poměřovat. Více, než z ní, lidstvo totiž neví a nikdy vědět nebude… Dzp.

  9. Za prvé zveřejňování všech údajů o hospodaření CT, protože to není žádná utajená soukromá společnost
    a za druhé jasně vyvážené zpravodajství bez ohledu na to kdo komu fandí. Reporter, redaktor musí být absolutně nezávislý. A každopádně zveřejňované ohlasy diváků a posluchačů. Prostě absolutní odpolitizování.

  10. Tyhle dvě ženy mnohými opovrhované jsou vzorem pro naši mediální kulturu. A paní Kociánová kterou „odešli“ z medií by tam měla dávno aktivně působit.

  11. Dobrý den. Prosím o uvedení alespoň 3 hlavních oblastí, kde dle vašeho soudu ČT porušuje svou veřejnoprávnost.
    V minulosti jste prohlašovala, že ČT nesledujete, z čeho tedy na porušování principu veřejnoprávnosti usuzujete?
    Domníváte se, že aktuální polský či maďarský model je tím, kam bychom měli směřovat? Jak hodnotíte amnestii V. Klause?
    Vadí vám obecně v politice střet zájmů?
    Děkuji za odpovědi.

Napsat komentář