Větičky Ladika Větvičky
Ladislav Větvička
NBB (Nové bankovní buzerace) přicházejí
Ladislav Větvička
Je třeba rozlišovat mladého a starého Havla
Ladislav Větvička
Senilní strýček Joe dělá rozhodnutí, kterým už sám nerozumí
Ladislav Větvička
Čechům už zbývají jen dvě věci – energetika a osobní vlastnictví nemovitostí.
Ladislav Větvička
Nový zákon zakazuje propagaci bezdětného životního stylu
Ladislav Větvička
Občanům se daří lépe, ale většina o tom prostě neví
Bez vás to nepůjde
Podpořte nás prosím
Podpořte svobodu slova
ZDE Částka, potřebná na provoz
v listopadu: 137 000 Kč
V listopadu jste nás podpořili částkou: 117 573 Kč Děkujeme vám!
Krásný den
asi úplně mimo toto video ,moje znalosti práce s PC odpovídají ročníku narození 1968 a vzdělání kuchařinky,pracovnice montovny…..ale jsem moc ráda že jsem vás a vaše Kupředu do minulosti na yutube objevila,to že dáváte prostor i tak jiným názorům,zajímavým hostům kéž by bylo víc takhle kultivujících prostorů pro nás i generaci budoucí a dá li pánbůh aby jejich mozky nebyly už tak ovlivněny,, provětrány,, že vyrostou noví kvalitní kultivování,pravdiví lidé ,budoucí politici,zkrátka naděje pro budoucnost naší země a snad i světa .Děkuji a hodně štěstí M.
Pardon, samozřejmě paní Kociánová.
Já Vám paní lochmanová rozumím. Klademe důležité otázky. Upřímně jsem ale na vážkách, zda nechat děti učit se jen to, co je baví, na druhou stranu nevím zda je řešením učit je to, co je potřeba stylem, který je deprimuje a nudí.
A nebo zkrátka říct, Toto potřebuješ znát a rozumět tomu, aby ……Ale ty následné kroky aby byly vedeny smysluplně.. A jak to může děti bavit, když mají mobily a všechno si takzvaně „vygůglí“. A kolik učitelů umí takto předávat a učit…aby se nevytrazil smysl, pod taktovkou bezmyšlenkovitého nalévání mozků?
Bohužel ani já nejsem ten něj učitel, také stále hledám balanc v přístupu, vychovaná systémem.
Jsem vděčná za svou základku, střední i vysokou školu, a mé skvostné učitele, kteří ze mě vychovali samostatně uvažující bytost, propojující souvislosti a to jsem ZS skončila rok po plyšáku. Moji přátelé mají alternativní MS, a ZS, kde učí podle Montessori inspirace,je to ala smíšená třída 1-3, 4-6 třída do hromady. Několikrát jsem se zúčastnila i výuky, za mě boží, děti si sami říkají co chtějí, co je baví zpracovávají i do poměrně rozsáhlých projektů co nejvíce propojených prakticky, a to i úkoly z matiky, fyziky, historie, není o drahosti ale nadšení učitelé a dětí . Na školu v přírodě jely na týden na farmu, staraly se v rámci možností o zvířata, viděly vše co a jak se děje, mělil tak řadu předmětů prakticky. Znám jejich dvě dcery a mohla jsem sledovat jejich vývoj ve škole v průběhu řady let, v 9 letech obě plynně mluvily anglicky, vytváří různé za mě středoškolsky promakané projekty- nikdo je nenutí, ale vede. Všechny dětí se do školy skutečně těší, ted trpí jak zvířata, online jim vadí. Takže je to asi škola od školy, někdy je děsná ta soukromá někdy ta klasická, a je to spíš o tom KDO a JAK učí.
Byl jsem učitelem na technické SŠ i VŠ a věřte mi, že platí: Když učivo žáky nebaví, může za to učitel. Když učivo žáci neumí, mohou za to žáci. Poutavě se dá vyložit nejen ta nakloněná rovina, ale i zdánlivě nudná termika nebo optika… Třeba proč je i na černém pivu bílá pěna a že mléko vypadá bílé ještě z jiného důvodu, nebo že to velmi slabá gravitace natře silnější elektromagnetické síle u těles větších než cca 500 km, která jsou pak nutně všechna kulatá apod. Je ale třeba se snažit, vymýšlet, zajímat se o svět žáků/studentů, nečíst 10 let pořád stejnou přípravu… a to dá práci! A mimochodem, nejen základy fyziky (Newton a spol.), rušit se mají údajně i „zbytečné“ základy biologie. Jestlipak moudré hlavy na MŠ vědí, že to vyřadí třeba i takové učivo o buňkách nebo aktuálních virech? Tupé stádo se snáze manipuluje a možná budoucí neználci opět začnou uctívat bohy (na MŠ) oběťmi…
Co mi to jen připomíná? Že by Protokoly? Ale kdepak, ty jsou přece podvrh. Proč to však do sebe všechno tak zapadá? Tolik náhod najednou. http://hucek.cz/Psm.htm
Domnívám se, že kromě snahy o degradaci vzdělanosti v Západní civilizaci je ve hře i duševní úpadek elit.
Je známo, že na dětech géniů příroda odpočívá, synové Koroljova a Tupoleva, stejně jako nejméně jeden syn nejmenovaného geniálního českého herce patří do toho smutného příběhu.. A protože elity chtějí zůstat elitami, tak je zapotřebí, aby děti davu byly méně vzdělané, než děti elity.
To je také skutečný důvod, proč jsou v některých zemích na Západě odstavovány atomové elektrárny. V příští generaci už tam nebude dostatek kvalifikovaného personálu na jejich provoz, údržbu a recyklaci.
Česká republika tuto schopnost zatím neztratila jen díky tomu, že Rosatom včas koupil divizi ŠKODA Jaderné strojírenství. Bez Ruska by ŠkodaJS skončila ve šrotu a nám by chyběly dvě generace inženýrů, kteři s jadernou technologií umí zacházet.
Vzhůru do Idiokracie.. (česky se ten film jmenuje Absurdistán)
Za 1. republiky bylo naše školství na špici. Před 25 lety jsem v antikvariátu našla zajímavou knihu pro gymnázia a střední školy. Stejný autor napsal i další knihy. Jsem optimista a věřím, že u nás to zvládneme: https://www.antikvariat-divis.cz/cze/knihy/detail/view:71751-jak-studovat-racionalisace-sebevzdelavani-i-a-ii-stupen
https://www.absi.cz/absi/eshop/20-1-e-ANTIKVARIAT-vse/0/5/12740-JAK-STUDOVAT-RACIONALISACE-SEBEVZDELAVANI-STUDENTA-SAMOUKA-INTELIGENTA
Některé metody z Montessori a hodně uznávám metodu jazykové školy ROLINO. Jsem vyškolená lektorka a vím, že to funguje. 🙂
Dobrý den,
Francie je mimo hru. Již před roky došlo k devastaci školství v této zemi. Zámožní lidé a ti, kteří jsou ochotní zaplatit a třeba si vzít i půjčku posílají své děti do soukromých škol. Ve státních je mnoho přistěhovalců, kteří i ničí nábytek. Nedá se tam moc učit. Na venkově je to asi lepší než v Paříží. Pan prezident této země prozřel, bohužel pozdě. Obávám se, že cíl zničit francouzské a také školství české není konspirační teorie, ale plán. Dříve bylo francouzské školství na špice a pár let je kde? Tam kde to asi někteří chtěli mít. Nechají si „elitu“, zbytek budou otroci. Je mi líto. Moje Praříž z mládí je pryč. O mešitách a útocích se zmiňovat nebudu. My jsem v ČR a musíme se postarat o naše děti a školství.
Nebudu se tady šťourat v českém školství, o tom víte všichni více než já, ale chci mluvit o tom francouzském, kde chodí moje vnučka do školy. Oni je vůbec neučí psací písmo…. tedy, seznámili je s ním, ale každý si dál píše to polotiskací, takový hybrid mezi psacím a tiskacím, hlavně velká písmena. Hodiny psaní neexistují. Tak jsem objednala v Česku písanky a s vnučkou píšeme a cvičíme písmo, úhlednost atd. Už chodí do druhé třídy a nedávno ještě neuměla velká psací písmena ! Prý aby to děti neměly moc těžké…. Tak teď už to tedy umí, ale ne zásluhou školy….. je nejlepší žákyní třídy a to při tom všem ještě jedeme českou gramatiku a český způsob psaní, který je odlišný od francouzského, jak způsobem spojování písmen tak sklonem a občas i tvarem písmen. Vnučka plynně čte česky i francouzsky zatímco – až na dvě další výjimky – zbytek třídy sotva koktá čtený text a považuje se to ve druhé třídě za normu. Vnučka už má spolu s dalšími dvěma kluky povoleno si při vyučování číst (dokonce i české knihy smí číst ve škole volně na lavici, aby se nenudila). Tak mám někdy pocit, pro koho ta škola vlastně je. Jde prosím o výběrovou školu, která by měla být o krok napřed před státními školami a taky prý je….. Jsem ráda toleranci učitelky, ale myslím si, že na děti by měly být kladeny odpovídající nároky a ne tenhle čajíček…. Jak tuhle poznamenala dcera : za pár let bude úhledné psací písmo znakem vyšší společenské třídy, protože ho bude umět jen málokdo….. obávám se, že má pravdu……
Matematika a fyzika … na tu první mám vzpomínky jako na „nepochopitelné božstvo“, od kterého nikdy nevím, co čekat, druhá bývala lepší, protože její definice aspoň trochu souvisely s přízemní skutečností. U jednoho ani u druhého jsem ale stejně nikdy nepochopila podstatu. Buď „nemám buňky“, nebo jsem neměla dobré učitele … a co Vy, Martino, nevíte o dobrých učitelích matematiky a fyziky, kteří by dokázali vysvětlit i dětem na základní škole, jak tyhle vědy fungují a kde a jak se nám všem vinou životem ? Až se celý zastaralý školský systém sesype vlastním „blackoutem“, budou potřeba.
Vážená paní Kociánová,
mnohokrát děkuji za všechny vaše pořady a přesto, že pokaždé vysloveně trpím nad skutečnostmi, na které upozořňujete, ani neumím říci, jak s Vámi souhlasím.
Přeji hodně štěstí,
s pozdravem
Blanka Novotná